
قوانین و مقررات
قوانین و مقررات
جیاسام سرویس
۱. شرایط عمومی
۱.۱. فعالسازی فراگارانتی
- برای فعال شدن فراگارانتی، باید در هنگام خرید فروشنده فراگارانتی را با تایید شما برای شما فعال کند یا دارنده فراگارانتی باید ظرف حداکثر ۷۲ ساعت پس از نصب سیمکارت روی گوشی، فراگارانتی را در سایت service.gsm.ir بعد از ساخت پنل و یا از طریق لینک فعال سازی ارسالی، فعال نماید. در غیر این صورت، ارائه تمام یا برخی از سرویسها توسط جیاسام سرویس امکانپذیر نخواهد بود.
- زمان آغاز تعهدات فراگارانتی از سوی جیاسام سرویس (GSM Service)برای هر پوشش 24 ساعت پس از تاریخ فعالسازی فراگارانتی و به مدت مندرج در حساب کاربری به طول خواهد انجامید. با انقضای مدت مزبور هر پوشش ، فراگارانتی تلفن همراه برای آن پوشش به پایان میرسد.
- دارندگان فراگارانتی جیاسام سرویس (GSM Service) در طول دوره فراگارانتی، با رجوع به دفاتر اعلام شده در سایت میتوانند برای رفع ایرادات، خسارات و مشکلاتی که تحت پوشش فراگارانتی جیاسام سرویس (GSM Service) قرار دارد، اقدام نمایند.
۱.۲. شرایط استفاده از فراگارانتی
- دارنده فراگارانتی باید هنگام مراجعه به منظور دریافت خدمات تعویض دستگاه تلفن همراه، جعبه و همچنین ملحقات گوشی خود را نیز به همراه داشته باشد. در غیر این صورت، نداشتن جعبه و لوازم جانبی در قیمتگذاری تلفن همراه از سوی جیاسام سرویس (GSM Service) لحاظ خواهد شد.
- در صورت وقوع هرگونه ایراد سختافزاری در تلفن همراه، دارنده فراگارانتی می تواند ضمن تماس با دفاتر نمایندگی ارائه سرویس و اطلاع دادن ایراد مزبور، شخصاً با به همراه داشتن جعبه و فاکتور تلفن همراه، و سریال نامبر فراگارانتی جهت دریافت خدمات به دفاتر مذکور مراجعه کند. در غیر این صورت، جهت استفاده از پوشش ها، جیاسام سرویس (GSM Service) تعهدی نخواهد داشت. لازم به ذکر است در صورتی که دارنده فراگارانتی کتبا تایید کند که شخص دیگری به غیر از وی میتواند با به همراه داشتن جعبه، کارت یا سریال نامبر فراگارانتی و فاکتور تلفن همراه به دفاتر ارائه سرویس مراجعه کرده و برای رفع ایراد وارد شده به تلفن همراه درخواست کند، در صورت وجود این شرایط، ارائه دهنده خدمات جیاسام سرویس (GSM Service) میتواند نسبت به تعمیر، تعویض قطعه تلفن همراه مزبور (بر حسب مورد) اقدام کند.
۱.۳. شرایط ابطال فراگارانتی
- در صورتی که شماره IMEI جعبه و بدنه تلفن همراه و شماره استعلامی از کد دستوری *#06# بر روی همان گوشی یکسان نباشد یا دستکاری و تغییری در شماره سریال (IMEI) تلفن همراه و مخدوش شدن این شماره در جعبه یا گوشی آن مشاهده شود، فراگارانتی ابطال و کلیه تعهدات جیاسام سرویس کان لم یکن تلقی میگردد.
- خدمات جیاسام سرویس در صورتی انجام خواهد شد که تلفن همراه دارنده فراگارانتی در هیچ مرکز دیگری و توسط هیچ شخص دیگری به غیر از کارشناسان جیاسام سرویس (GSM Service) و متخصصین این شرکت، باز، تعمیر، تعویض قطعه یا مورد عیبیابی نرمافزاری قرار نگرفته باشد. در صورت نقض این موارد، تلفن همراه دارنده فراگارانتی به طور کامل از ذیل تعهدات و خدمات فراگارانتی خارج خواهد شد. مگر در صورتی که تلفن همراه ایراد ذاتی داشته باشد و دارنده جیاسام سرویس جهت رفع ایراد ذاتی به گارانتی کننده اولیه تلفن همراه مراجعه کرده باشد. در این صورت تمامی پوشش های ناشی از حوادث تا پایان مدت جیاسام سرویس به دارنده جیاسام سرویس ارایه خواهد شد.
- هزینه هرگونه تعمیرات و خدمات جیاسام سرویس به دارنده فراگارانتی که حاصل عملیات و تغییرات نرمافزاری شامل ریکاوری، نصب درایور، ویروسیابی، بازیابی و کپی اطلاعات، عملیات روت کردن، نصب یا تغییر سیستم عامل و رامهای اصلی به غیررسمی، عمل قفلگشایی بر روی راهاندازیها (Unlock Bootloader)، یا آلودگی به ویروس که توسط مالک دستگاه و پیش از ارائه به خدمات دهنده انجام شده، به دلیل اینکه موجب کاهش ضریب ایمنی تلفن همراه و افزایش امکان از کار افتادن آن میشود، جداگانه از سوی دارنده دستگاه پرداخت میشود . در غیر اینصورت تعهدات جیاسام سرویس ملغی میباشد.
۱.۴. سایر موارد
- در صورتی که تلفن همراه برای تعمیر، تعویض قطعه از سوی دارنده فراگارانتی به جیاسام سرویس (GSM Service) سپرده شود و دارنده فراگارانتی ظرف حداکثر تا سه ماه تمام شمسی پس از تعمیر، تعویض قطعه ، برای بازپسگیری تلفن همراه به دفاتر ارائه سرویس جیاسام سرویس (GSM Service) مراجعه ننماید، در این صورت جیاسام سرویس (GSM Service) مسئولیتی در قبال تلفن همراه مزبور شامل و نه محدود به معدوم شدن و ادعای مالکیت نسبت به کالا نخواهد داشت.
۲. خدمات و تعهدات
۲.۱ سرویس تعمیرات بر اثر حادثه
- در صورت دارا بودن پوشش تعمیرات ، خدمات شامل رفع عیوب سخت افزاری ناشی از حادثه است و جیاسام سرویس (GSM Service) در طول مدت فراگارانتی، به هر نوع عیب سخت افزاری به طور رایگان رسیدگی کرده و در صورتی که امکان رفع آن وجود داشته باشد، عیب مذکور را رفع میکند.در صورتیکه تلفن همراه دچار ایراد ذاتی باشد دارنده تلفن همراه جهت دریافت خدمات می بایست به گارانتی کننده اولیه مراجعه نماید.
- تبصره:در طول مدت فراگارانتی، تعویض هر قطعه فقط یکبار به صورت رایگان انجام میشود. تعویض هر قطعهای برای بار دوم مستلزم پرداخت هزینه است.
- چنانچه در حین بررسی و تعمیر گوشی آسیبدیده، مشخص شود که ایراد دیگری وجود دارد که از شمول تعهدات فراگارانتی خارج است، مورد مذکور در اسرع وقت به اطلاع دارنده فراگارانتی خواهد رسید. لازم به ذکر است که پرداخت هزینه مواردی که خارج از تعهدات فراگارانتی باشد بر عهده دارنده فراگارانتی خواهد بود.
- به دارنده فراگارانتی توصیه میشود پیش از تحويل تلفن همراه، از اطلاعات شخصی و حسابهای شخصی موجود در تلفن همراه معیوب، یک نسخه پشتیبان تهیه کند و گوشی خود را به جیاسام سرویس (GSM Service)تحویل دهد، زیرا ممکن است که در حین عملیات تعمیر، تعویض ، برخی یا تمام اطلاعات شخصی موجود در تلفن همراه از دست برود. جیاسام سرویس (GSM Service) درخصوص از دست رفتن اطلاعات شخصی، استفادههای احتمالی از حسابهای کاربری و بانکی و.. دارنده فراگارانتی در حین تعمیر، هیچگونه مسئولیتی ندارد.
- قطعات تعمیر یا تعویض شده، با ضمانت ۳ ماهه کارکرد صحیح و بدون ایراد همراه خواهد بود.
- تبصره:با پایان یافتن مدت فراگارانتی کلیه تعهدات از جمله ضمانت قطعات تعمیر شده نیز پایان می یابد .
۲. ۲. تعویض دستگاه برای موارد غیرقابل تعمیر بر اثر حادثه
- در صورتی که تلفن همراه معیوب بر اثر حادثه، قابل تعمیر نباشد و فراگارانتی شما نیز دارای این پوشش باشد جیاسام سرویس (GSM Service) با تأیید دارنده فراگارانتی، تلفن همراه معیوب غیر قابل تعمیر را با تلفن همراه سالم کارکرده دیگری تعویض میکند. جیاسام سرویس (GSM Service) تلفن همراه معیوب و غیر قابل تعمیر متعلق به دارنده فراگارانتی را به قیمت روز همان تلفن کارکرده و بر مبنای معیوب نبودن ارزشگذاری خواهد کرد. در صورت تعویض کلی تلفن همراه به موجب بند حاضر، پوشش فراگارانتی در خصوص تلفن همراه معیوب باطل شده و تعهدات جیاسام سرویس (GSM Service) نسبت به ارائه خدمات فراگارانتی پایان خواهد پذیرفت. مشتری این امکان را دارد که برای گوشی تعویض شده نیز فراگارانتی جدید خریداری کند.
- بعد از ارزشگذاری، مشتری میتواند معادل مبلغ مشخص شده، یک گوشی جدید از جیاسام سرویس تحویل بگیرد. دارنده فراگارانتی در هر صورت باید مالکیت گوشی تعویض شده را در سامانه همتا به جیاسام سرویس انتقال دهد.
- در صورتی که ارزش تلفن همراه جدید انتخابی از سوی دارنده فراگارانتی، بیشتر از قیمت روز گوشی کارکرده قبلی باشد، دارنده فراگارانتی میتواند تلفن همراه جدید را با پرداخت اختلاف قیمت، دریافت کند. همچنین در صورتی که قیمت گوشی انتخابی کمتر از قیمت خرید گوشی قبلی باشد، خریداران می توانند گوشی جدید را تا حداقل ۸۰٪ قیمت گوشی قبلی خود (تا سقف ۱۰ میلیون تومان)، انتخاب کنند و اختلاف قیمت را دریافت کنند.
۳. سرقت
۳.۱. خطرات تحت پوشش
- در صورت دارا بودن پوشش سرقت این سرویس به دارنده فراگارانتی قابل ارائه خواهد بود. این خدمت شامل سرقت، دزدی، دستبرد در صورتی که در مقطع وقوع حادثه فراگارانتی دارای تاریخ اعتبار معتبر باشد، ارائه می گردد. جیاسام سرویس، بدون کسر فرانشیز، ۱۰۰٪ خسارت سرقت را به دارنده فراگارانتی پرداخت خواهد کرد.
- دارنده فراگارانتی موظف به ارائه گواهی شکایت از مراجع ذی صلاح مبنی بر سرقت خواهد بود، در غیر این صورت جیاسام سرویس در قبال خسارت مربوطه تعهدی نخواهد داشت. سقف تعهد جیاسام سرویس بدینگونه محاسبه میشود که قیمت روز گوشی و قیمت فاکتور بررسی خواهد شد و مبنای پرداخت و جبران خسارت قیمت کمتر خواهد بود. لازم به ذکر است که در هر صورت سقف جبران خسارت جیاسام سرویس بیشتر از ۱۵۰ میلیون تومان نخواهد بود.
- در صورت بروز خسارات احتمالی دارنده فراگارانتی موظف است حداکثر ظرف مهلت ۵ روز از تاریخ وقوع حادثه با مراجعه به صفحه اعلام سرقت در بخش کاربری جیاسام سرویس یا از طریق پشتیبانی تلفنی مراتب را به جیاسام سرویس اطلاع دهد.
۳.۲. مدارک و مستندات جهت دریافت خسارت بر اثر سرقت
- تکمیل فرم اعلام خسارت
- مدارک هویتی (کارت ملی)
- ارائه فاکتور خرید
- تصویر فراگارانتی
- گواهی IMEI و تاریخ ثبت
- گزارش مقامات انتظامی و قضائی مبنی بر تأیید وقوع سرقت
- ثبت در سامانه همیاب ۲۴ و ارائه پرینت ۱۵۰ روزه آن (مدارک تأیید و اعلام سرقت به اپراتورهای فعال در کشور)
- تبصره: در زمان تکمیل فرم جانشینی، تصویر استعلام از سامانه همیاب با گذشت حداقل ۱۴ روز الزامی است.
- ارائه جعبه و کلیه لوازم جانبی الزامی است، در غیر این صورت خسارت قابل پرداخت نیست.
- در زمان بروز خسارت کلی یا سرقت، به منظور دریافت خسارت دارنده فراگارانتی موظف است بعد از تایید مدارک توسط کارشناسان جیاسام سرویس، جعبه، کلیه لوازم جانبی، مدارک فیزیکی و اصل مدارک آپلود شده در زمان اعلام سرقت را بهصورت کامل و بدون هیچ تغییری به آدرس جیاسام سرویس ارسال کند؛ همچنین میبایست مالکیت گوشی را به مالکیت جیاسام سرویس انتقال دهد، در غیر اینصورت شرکت تعهدی در خصوص پرداخت خسارت نخواهد داشت.
- ارائه مستندات و شواهد لازم و کافی مبنی بر وقوع سرقت از قبیل فیلم دوربین مداربسته، موقعیت وقوع سرقت و استشهاد محلی در صورت امکان ضروری است.
۴. استثناهای خارج از شمول فراگارانتی
- خسارات وارده به کلیه لوازم جانبی از قبيل: سيم کارت، کارت حافظه، شارژر، هندزفری، قابهای محافظ، تلقهای محافظ صفحه نمایش (گلس السیدی)، قلم هوشمند،...
- هرگونه عيب و نقص وارده به زيبایی دستگاه شامل خراشيدگی رنگ، پوليش و سطوح لعابدار
- هزینههای بهسازی (تبدیل به احسن دستگاه)
- سرقت اطلاعات تلفن همراه
- هرگونه استهلاک عادی، اکسيده شدن، زنگزدگی و يا فساد تدريجی در اثر شرايط آب و هوايی
- کليه هزينهها و خسارات مرتبط با سيستم نرمافزاری و اطلاعات ذخيره شده بر روی دستگاه
- خسارات و سرقتهای واقع شده ناشی از يا به دنبال جنگ، شورش، اغتشاش و بلوا، سیل و زلزله
- تمامی خسارات ناشی از فعل عمدی دارنده فراگارانتی و يا وابستگان وی
- تمامی هزينههای جانبی مربوطه از قبيل هزينههای حمل به مرکز تعميرات و بالعکس
- کليه خسارات در صورت مخدوش بودن شماره سريال يا IMEI دستگاه بررسی شده
- عدم عملکرد دکمه اثر انگشت (تاچآیدی) و فیسآیدی
- سرقت در موارد زیر مشمول پوشش فراگارانتی جیاسام سرویس نمیباشد:
- سرقت ناشی از خیانت در امانت و مفقودی
- سرقت تلفن همراه در مواردی که تلفن همراه در معابر عمومی یا داخل خودرو رها شده باشد
- سرقت تلفن همراه توسط آشنایان، نزدیکان دارنده فراگارانتی که با اجازه وی وارد محدوده منزل، محل کار یا... شده باشند
- سرقت تلفن همراه در مواقعی که مالک تلفن همراه را با اراده و اختیار خود در اختیار سارق قرار میدهد
در صورت استفاده از پوشش تعویض دستگاه غیرقابل تعمیر بر اثر حادثه و انتقال مالکیت دستگاه فراگارانتی جیاسام سرویس برای دستگاه مذکور پایان می یابد.