
راهنمای مراحل دریافت
خدمات جیاسام سرویس
چنانچه گوشی موبایل شما در بازه زمانی فعال فراگارانتی جیاسام سرویس قرار دارد و دچار هر کدام از مشکلات تحت پوشش شده است، میتوانید با طی مراحل زیر از پشتیبانی مورد نیاز گوشی خود بهرهمند شوید.
پوشش تعمیر براثر حادثه
ثبت درخواست
دارنده بیمه میتواند نزدیکترین نماینده مجاز جیاسام سرویس را پیدا کرده و برای ثبت درخواست تعویض خود به آنجا مراجعه کند.
ارائه مدارک لازم
جعبه دستگاه، کارت بیمه و فاکتور خرید را حتماً همراه داشته باشید.
تهیه نسخه پشتیبان
پیش از تحویل دستگاه، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید؛ چراکه جیاسام سرویس مسئولیتی در قبال اطلاعات ازدسترفته ندارد.

پیش از استفاده از خدمت تعمیر بر اثر حادثه، توجه به نکات زیر ضروری است:
- ایرادات نرمافزاری، دستکاریهای فنی یا روتکردن دستگاه تحت پوشش این سرویس قرار نمیگیرند.
- در صورتی که یک قطعه پیشتر تعویض شده باشد، تعویض مجدد آن مشمول پرداخت هزینه خواهد بود.
- در صورت وجود ایراد ذاتی یا کارخانهای در دستگاه، لازم است برای پیگیری، به گارانتیکننده اصلی محصول مراجعه نمایید.
پوشش تعویض گوشی غیرقابل تعمیر بر اثر حادثه
ثبت درخواست
دارنده بیمه میتواند از فهرست نمایندگان مجاز جیاسام سرویس، نزدیکترین نماینده را به محل سکونت خود پیدا کند و با مراجعه حضوری، درخواست تعویض خود را ثبت کند.
بررسی و ارزیابی دستگاه توسط نمایندگی
نمایندگی وضعیت دستگاه را بهطور کامل بررسی میکند و در صورت امکان، برای رفع مشکل اقدام مینماید. اگر تشخیص داده شود که دستگاه قابل تعمیر نیست (مطابق با دستورالعملهای رسمی جیاسام سرویس)، این موضوع به مالک اطلاع داده میشود.
ارزیابی قیمت و اعلام به مرکز
پس از تأیید غیرقابل تعمیر بودن دستگاه، نمایندگی با توجه به ضوابط تعیینشده، ارزش کارشناسی دستگاه را محاسبه و به مرکز جیاسام سرویس گزارش میکند. این ارزیابی بر اساس شرایط ظاهری، اصالت دستگاه، لوازم جانبی و سایر موارد مندرج در شرایط گارانتی انجام میشود.
فرآیند جایگزینی و تسویه
مشتری میتواند معادل قیمت ارزیابی شده توسط کارشناسان جیاسام سرویس، دستگاه جدیدی را مطابق با قوانین و شرایط ذکر شده در این صفحه، از جیاسام انتخاب و خریداری کند. در صورت کمتر بودن قیمت دستگاه جدید، مشتری میتواند گوشی نو را تا حداقل ۸۰٪ قیمت گوشی قبلی (تا سقف ۱۰ میلیون تومان) خود انتخاب کند و اختلاف قیمت را نقدا دریافت کند. در صورت بالاتر بودن قیمت دستگاه جدید، مشتری میتواند مابهالتفاوت را پرداخت کرده و دستگاه موردنظر را تهیه کند.

پیش از استفاده از خدمت تعویض گوشی غیرقابل تعمیر بر اثر حادثه، توجه به نکات زیر ضروری است:
- نمایندگی موظف است دلایل غیرقابل تعمیر بودن دستگاه و مبلغ ارزیابی را شفاف و مکتوب به دارنده گارانتی توضیح دهد.
- ارائه تمام مدارک لازم (کارت گارانتی، فاکتور خرید، جعبه و لوازم جانبی) الزامی است.
- شرایط دیگر مانند مغایرت سریال، آسیب فیزیکی غیرقابل توجیه، یا نقص مدارک ممکن است در مبلغ ارزیابی تاثیرگذار باشد یا باعث ابطال گارانتی شود (مطابق مقررات ذکرشده در قوانین و مقررات جیاسام سرویس).
پوشش سرقت
جهت استفاده از پوشش سرقت گوشی در فراگارانتی جیاسام سرویس ابتدا لازم است مدارک زیر را آماده کنید:
- فرم تکمیل شده اعلام خسارت
- کارت ملی
- فاکتور خرید
- تصویر کارت گارانتی
- گزارش پلیس و گزارش مقام قضایی
- گواهی ثبت IMEI
- ثبت در سامانه همیاب۲۴ و پرینت استعلام ۱۵۰ روزه (حداقل ۱۴ روز از ثبت گذشته باشد)
- جعبه و تمام لوازم جانبی
- مستندات اضافی (فیلم، موقعیت سرقت، استشهاد، در صورت وجود)
سپس با در دست داشتن این مدارک مراحل زیر را طی کنید:
تماس با پشتیبانی یا مراجعه به صفحه اعلام سرقت
در صورت سرقت دستگاه، ابتدا با پشتیبانی جیاسام سرویس تماس بگیرید یا به صفحه مخصوص اعلام سرقت در وبسایت مراجعه کنید.
تکمیل فرم اعلام سرقت
در فرم آنلاین (یا با کمک پشتیبانی)، اطلاعات لازم شامل مشخصات مالک، اطلاعات تماس، شماره سریال یا IMEI دستگاه، زمان و محل سرقت و تمام مدارک و مستندات ذکر شده را آپلود کنید.
بررسی اولیه اطلاعات توسط کارشناس جیاسام سرویس
کارشناس جیاسام سرویس اطلاعات و مدارک اولیه را بررسی میکند. در صورتی که اطلاعات ناقص باشد یا نیاز به تکمیل مدارک باشد، از شما درخواست رفع نقص خواهد شد.
ارسال اصل مدارک مورد نیاز
پس از تأیید صحت و کامل بودن اطلاعات و مدارک، باید اصل همه مدارک آپلود شده بهعلاوه تمام مدارک لازم (شامل تصویر کارت ملی، تصویر کارت گارانتی، فاکتور خرید، جعبه گوشی همراه با لوازم جانبی، گزارش رسمی نیروی انتظامی و هر مدرک دیگری که در فرم مشخص میشود) را از طریق پست ارسال کنید یا حضوری به آدرس مرکز جیاسام سرویس تحویل دهید.
ورود پرونده به فرایند بررسی بیمه
پس از ارسال کامل مدارک و تأیید توسط جیاسام سرویس، پرونده شما به شرکت بیمه ارجاع میشود.
بررسی نهایی و واریز وجه خسارت
شرکت بیمه پس از بررسی کامل بودن پرونده و صحت مدارک، چنانچه تایید نهایی صورت گیرد، مبلغ خسارت را به حساب بانکی تعیین شده توسط مالک دستگاه واریز میکند. همچنین در صورتی که بیمه به مدارک بیشتری نیاز داشته باشد، مراتب از طرف جیاسام سرویس به مالک دستگاه اعلام خواهد شد.

شرکت بیمه پس از بررسی کامل بودن پرونده و صحت مدارک، چنانچه تایید نهایی صورت گیرد، مبلغ خسارت را به حساب بانکی تعیین شده توسط مالک دستگاه واریز میکند. همچنین در صورتی که بیمه به مدارک بیشتری نیاز داشته باشد، مراتب از طرف جیاسام سرویس به مالک دستگاه اعلام خواهد شد.
پیش از استفاده از پوشش سرقت، توجه به نکات زیر ضروری است:
- در صورت وجود هرگونه نقص یا ابهام در مدارک، فرایند پرداخت خسارت متوقف میماند تا رفع نقص صورت گیرد.
- مالک گوشی موظف است مالکیت دستگاه را از طریق سامانه همتا به شرکت بیمه یا به جیاسام سرویس انتقال دهد.
- ارائه مدارک جعلی یا عدم احراز صحت اطلاعات منجر به رد درخواست خواهد شد.